12 aug. 2013

Lön för mödan.

Vi var nere i Komstad även helgen som gick. När vi kom körandes på vår grusväg ner mot huset kändes det verkligen skönt, framsidan, alltså precis utanför huset var ogräsfritt, halleluja! Det var verkligen en känsla av att få lön för mödan. Det enda som saknas nu är några Silverpäronträd till, den lilla uppgiften känns som en smekning.
Utmaningen denna helgen var för  Micke att göra färdigt den lilla "boden" och för mig att slipa och måla ytterligare ett golv. Det gick bra och vi bestämde oss för att själva ta sovrummet på övervåningen, där jag målade, i stället för där nere som innan.  I rummet där uppe är ett härligt ljus, från bla. ett takfönster och det har riktigt bra energier. Dessutom är det bra när barn kommer med barnbarn, då kan dom husera där nera och slipper oroa sig för trappan.  
Jag hade köpt ett gäng meter tunt linnetyg som jag tvättade i 60° för att få lite lagom skrynklig känsla, det hängde vi upp på en vajer inköpt på IKEA framför det stora glaspartiet mot baksidan, för att mota bort de mest ovälkomna gästerna, har tyvärr ingen riktigt bra bild på det, bara en något suddig men jag tror ni fattar tanken. 

Ännu har vi ju alltså ingen uppvuxen färdig trädgård men vi jobbar ju som ni vet på det, dock kan man alltid njuta av en lavendel om så "bara" i kruka, jag älskar när de knubbiga humlorna slår sig ner!

Innan vi åkte hem på söndagen besökte vi en inredningsbutik som har tillkommit i vår treåriga frånvaro. Alma och Artur heter den och ligger i Hagestad. Deras affärsidé är handplockade möbler från Indien. Besöket resulterade faktiskt i ett en bänk som vi skall ha som soffbord tänkte vi, butiken är helt klart värd ett besök!



Skymningen faller över den nya verkstaden.

I utkanten syns de nya linnegardinerna.

Den älskade lavendeln.

Besök hos Alma & Artur i Hagestad.


Lägg till bildtext

Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar