29 nov. 2013

Bohuslän i våra hjärtan.

Helgen som passerade spenderade vi på Nord Koster högt upp i Bohuslän. Detta ställe på jorden ligger mig, Kari, väldigt varmt om hjärtat. Här har jag haft privilegiet att tillbringa alla mina barndoms somrar. Eftersom båda mina föräldrar var lärare blev det långa härliga barfotasomrar. Okey jag hade kunnat göra ett lååååångt blogginlägg bara om mina somrar på Koster men det är ju inte det som är meningen här, alltså tillbaka till våran novemberhelg där.
Fokus denna helg var att fira min lilla mamma som fylde 84 år. Det börjar liksom bli tradition att fira hennes födelsedag på Koster eftersom det så lägligt finns hummer i min systers hem denna tid, min syster bor på ön med sin man och han lägger alltid ut ett antal tinor och kokar sina humrar själv, bara det är ju ett äventyr att deltaga i, jag är dock för blödig så jag vill inte titta på. Som om inte detta vore nog så blir det alltid nykokta räkor och i bland även havskräftor, lyxigt? Det skulle man väl kunna säga!!!
Min systerdotter har en gosig hund och just denna helg hade han en liten flickvän hos sig som familjen passade. Denna vackra lilla hundflicka stal våra hjärtan totalt, har aldrig träffat en så fin och kärleksfull tös, det var inte långt ifrån att vi kidnappade henne. Vi hade en galen tur med vädret, kolla själva.








Lägg märke till tändaren som är där för att illustrera storleken på denna bäst!

Kokning av hummer pågår.








Här har ni hjärtekrossaren.







1 kommentar: