8 nov. 2013

Trädgården


Som sagt så har ju hösten här bjudit på en hel del fina dagar, dagar som vi passat på att föra vår trädgård ett steg framåt. 
Eftersom det mesta är djungelartat i trädgården så har vi ansat lite här och lite där. Trädens grenar fick sig en ordentlig omgång vilket resulterade i ett gäng grenar och kvistar som behövde komma bort. Dessutom så vet ni ju att ogräset vi har är manshögt så jag har fått lära mig att lia, hjälpligt i alla fall, dettta hemska ogräs plus grenarna tänkte jag elda upp. Jag hittade en tunna på Blocket som vi skall ha till att elda i, det lär ju dyka upp tillfällen lite då och då. Sagt och gjort, första eldningen gick så där, jag tyckte det var trögt och trist tills Micke kom och upplyste mig om att det hade regnat "de lux" dagen innan, det tänkte väl inte jag på:)
Nåväl, bättre dagar kom för eldning och då var jag ute igen, det är något visst med att elda, är det urtidsmänninskan i mig som kommer fram tro? Projekt eldning är faktiskt inte klart ännu pga. att det har kommit mer regn då och då men jag har inte bråttom. 
Vi behövde också göra lite förändringar i dräneringen av dagvatten här på tomten, detta har vi fått hjälp med och när det ändå grävdes i den hörnan passade vi på att beställa markduk och grus så att vi skulle slippa göra samma hästjobb som vi gjorde på framsidan. I den lilla trekanten planterade vi några Bambu som hade överlevt ett antal år på ett annat ställe i trädgården, hoppas att dom kommer gilla sin nya plats! Vi hade finbesök just den helgen av våra barn och barnbarn så Micke fick lite grävhjälp av Alex. 














Och så sist men inte minst, vår älskade Bella som nu får gå ut och in som hon vill igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar